A A A
baner

Jak umówić się na teleporadę w POZ?

ZASADY UDZIELANIA TELEPORAD W RAMACH POZ:

  • Teleporady w DCM DOLMED S.A. realizowane są  przez lekarza/pielęgniarkę/położną POZ w zakresie ich kompetencji. 
  • Ustalenie terminu teleporady odbywa się poprzez kontakt z rejestracją lub call center (71 77 11 777).
  • W ustalonym terminie osoba udzielająca świadczeń w ramach teleporady kontaktuje się z pacjentem na wskazany przez pacjenta numer telefonu. 
  • Przed udzieleniem teleporady personel udzielający świadczenia potwierdza tożsamość pacjenta. Robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej/ deklaracji wyboru/ lub wskazanych w IKP.
  • Personel  podejmuje co najmniej trzy próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut. W sytuacji braku kontaktu teleporada jest anulowana. W celu ustalenia nowego terminu pacjent powinien skontaktować się z rejestracją.
  • Podczas teleporady personel udzielający teleporady dokonuje oceny stanu pacjenta, ustala czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego problemu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa lub inne świadczenie medyczne. 
  • W przypadku gdy problem, z którym zgłosił się pacjent uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady,
    lekarz wskazuje na konieczność wizyty w placówce. Pacjent ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu
    z właściwym personelem medycznym.
  • W czasie udzielenia teleporady lekarz może wypisać e-receptę, e-skierowanie, e-zlecenie na wyroby medyczne lub e-zwolnienie, które będą dostępne na Internetowym Koncie Pacjenta. 
  • W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Świadczeniodawcy, takich jak awaria urządzeń, systemów komunikacji lub brak dostępności lekarza, niezwłocznie ustalany jest nowy termin teleporady.
  • ŚWIADCZENIA REALIZOWANE WYŁĄCZNIE W BEZPOŚREDNIM KONTAKCIE Z PACJENTEM:

  • w przypadku pierwszej wizyty od złożenia deklaracji realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, 
  • w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady
    (z wyłączeniem: związanych z wydaniem zaświadczenia, wystawieniem recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia oraz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację zaopatrzenia w wyroby medyczne, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej),
  • w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
  • w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
  • dzieciom do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego.