FAQ
Godziny otwarcia centrum i praca w soboty
Centrum medyczne Dolmed we Wrocławiu czynny od poniedziałku do piątku od 6.30 do 20.00, w tym:
POZ - 7.00 do 18.00
Laboratorium - 6.30 do 18.00
Centrum Diagnostyki Obrazowej - 7.00 do 19.00, w tym: badania RTG wykonujemy do godziny 18:30
Rejestracja telefoniczna - infolinia 71 77 11 777 czynna od 6.30 do 19.00
Rejestracja online
Rejestracja do medycyny pracy na 1 piętrze w godzinach 6.30 do 9.00 po wcześniejszej rezerwacji terminu poprzez formularz online lub infolinię.
GODZINY PRACY W SOBOTY
- wejście do przychodni w sobotę na poziomie -1 (od strony parkingu, schodami w dół)*
- rejestracja na poziomie -1 7.30 do 15.00
- RTG - 7.30 do 10.00 na badania RTG wymagane jest skierowanie
- TK stawów skroniowo-żuchwowych (TK CBCT) oraz pantomografia (RTG panoramiczne na TK) - 7.30 do 10.00
- USG - 9.00 do 14.00 - na badanie umówisz się bez skierowania
- Mammografia tylko w ramach programu - 10.30 do 14.45 - na badania mammograficzne tylko w ramach programu umówisz się bez skierowania.
- Rezonans magnetyczny 7.30 do 15.00 - badania wykonywane są w tym dniu wyłącznie bez podania kontrastu
- Pobranie krwi w laboratorium na II piętro 7.30 do 12.00 - materiał do moczu i kału należy przynieść w zamkniętym pojemniku
- Punkt wymazowy 7.30 do 12.00 - II piętro, pokój 257.
Jak umówić się na teleporadę w POZ?
ZASADY UDZIELANIA TELEPORAD W RAMACH POZ:
Teleporady w DCM DOLMED S.A. realizowane są przez lekarza/pielęgniarkę/położną POZ w zakresie ich kompetencji.
Ustalenie terminu teleporady odbywa się poprzez kontakt z rejestracją lub call center (71 77 11 777).
W ustalonym terminie osoba udzielająca świadczeń w ramach teleporady kontaktuje się z pacjentem na wskazany przez pacjenta numer telefonu.
Przed udzieleniem teleporady personel udzielający świadczenia potwierdza tożsamość pacjenta. Robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej/ deklaracji wyboru/ lub wskazanych w IKP.
Personel podejmuje co najmniej trzy próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut. W sytuacji braku kontaktu teleporada jest anulowana. W celu ustalenia nowego terminu pacjent powinien skontaktować się z rejestracją.
Podczas teleporady personel udzielający teleporady dokonuje oceny stanu pacjenta, ustala czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego problemu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa lub inne świadczenie medyczne.
W przypadku gdy problem, z którym zgłosił się pacjent uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady,
lekarz wskazuje na konieczność wizyty w placówce. Pacjent ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu
z właściwym personelem medycznym.
W czasie udzielenia teleporady lekarz może wypisać e-receptę, e-skierowanie, e-zlecenie na wyroby medyczne lub e-zwolnienie, które będą dostępne na Internetowym Koncie Pacjenta.
W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Świadczeniodawcy, takich jak awaria urządzeń, systemów komunikacji lub brak dostępności lekarza, niezwłocznie ustalany jest nowy termin teleporady.
ŚWIADCZENIA REALIZOWANE WYŁĄCZNIE W BEZPOŚREDNIM KONTAKCIE Z PACJENTEM:w przypadku pierwszej wizyty od złożenia deklaracji realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ,
w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady
(z wyłączeniem: związanych z wydaniem zaświadczenia, wystawieniem recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia oraz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację zaopatrzenia w wyroby medyczne, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej),
w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
dzieciom do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego.
ŚWIADCZENIA REALIZOWANE WYŁĄCZNIE W BEZPOŚREDNIM KONTAKCIE Z PACJENTEM:
Skargi i wnioski
JEŻELI PACJENT LUB OSOBA GO REPREZENTUJĄCA UZNA, ŻE PRAWA PACJENTA ZOSTAŁY NARUSZONE MOŻE SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z:
Dolnośląski OW NFZ (Dział Skarg i Wniosków) ul. gen. R. Traugutta 55 50-416 Wrocław tel.71/ 79 79 134 fax 71/ 79 79 112 skargi@nfz-wroclaw.pl
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta ul. Płocka 11/13 01-231 Warszawa tel. 800 190 590 fax (22) 506 50 64 kancelaria@rpp.gov.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta 800 190 590 (czynna całodobowo przez 7 dni w tygodniu
Biuro Rzecznika Praw Dziecka ul. Chocimska 6 00-791 Warszawa telefon: (22) 583 66 00 fax: (22) 583 66 96 e-mail: rpd@brpd.gov.pl
SKARGI I WNIOSKI SKŁADANE W DCM DOLMED S.A. Skargi można składać pisemnie, ustnie, telefonicznie w godzinach otwarcia placówki, e-mail: kancelaria@dolmed.pl
Koordynator Działalności Leczniczej lek. Maciej Biardzki - wtorki od godz. 14:00 – 15:00.
Konsultant ds. jakości obsługi pacjenta (sekretariat I piętro): poniedziałek – piątek w godz. 9:00 – 13:00 (tel. 71 77 11 711, dolmed@dolmed.pl)
Dolnośląski OW NFZ (Dział Skarg i Wniosków) ul. gen. R. Traugutta 55 50-416 Wrocław tel.71/ 79 79 134 fax 71/ 79 79 112 skargi@nfz-wroclaw.pl
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta ul. Płocka 11/13 01-231 Warszawa tel. 800 190 590 fax (22) 506 50 64 kancelaria@rpp.gov.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta 800 190 590 (czynna całodobowo przez 7 dni w tygodniu
Biuro Rzecznika Praw Dziecka ul. Chocimska 6 00-791 Warszawa telefon: (22) 583 66 00 fax: (22) 583 66 96 e-mail: rpd@brpd.gov.pl
SKARGI I WNIOSKI SKŁADANE W DCM DOLMED S.A. Skargi można składać pisemnie, ustnie, telefonicznie w godzinach otwarcia placówki, e-mail: kancelaria@dolmed.pl
Koordynator Działalności Leczniczej lek. Maciej Biardzki - wtorki od godz. 14:00 – 15:00.
Konsultant ds. jakości obsługi pacjenta (sekretariat I piętro): poniedziałek – piątek w godz. 9:00 – 13:00 (tel. 71 77 11 711, dolmed@dolmed.pl)
Jakie powinienem mieć dokumenty idąc na wizytę lekarską?
POTWIERDZANIE TOŻSAMOŚCI:
Pacjent, który chce skorzystać z wizyty w DCM DOLMED S.A. w ramach ubezpieczenia zdrowotnego, musi potwierdzić swoją tożsamość. Może to zrobić, okazując jeden z następujących dokumentów:
dowód osobisty, paszport, prawo jazdy lub dokument elektroniczny, o którym mowa w art. 19e ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 oraz z 2022 r. poz. 1087) (okazanie tego dokumentu na ekranie urządzenia mobilnego osobie stwierdzającej tożsamość)
legitymację szkolną – jeżeli nie ukończył 18 lat.
Tożsamość dzieci do 6. roku życia może także potwierdzić rodzic lub opiekun – składa ustne lub pisemne oświadczenie. Opiekun prawny musi potwierdzić swoją tożsamość okazując jeden z ww. dokumentów.
POTWIERDZANIE PRAWA DO ŚWIADCZEŃ:świadczeniodawca (np. przychodnia) potwierdza je w systemie elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców (eWUŚ) – na podstawie numeru PESEL pacjenta;
pacjent przedstawia dokument, który potwierdza prawo do świadczeń (np. druk ZUS RMUA,
legitymacja emeryta);
pacjent podpisuje oświadczenie, że przysługuje mu prawo do korzystania z opieki.
Jeżeli świadczeniodawca nie ma dostępu do systemu eWUŚ lub system zweryfikuje prawo do świadczeń negatywnie (tzw. kolor czerwony), pacjent może przedstawić dokument, który potwierdzi to prawo, lub złożyć pisemne oświadczenie.
NIEUBEZPIECZENI Prawo do świadczeń osób nieubezpieczonych potwierdza zaświadczenie lekarskie. Dotyczy to tych pacjentów, którzy – na podstawie odrębnych przepisów – mają prawo do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych ze względu na charakter choroby.
POTWIERDZANIE PRAWA DO ŚWIADCZEŃ:
NIEUBEZPIECZENI Prawo do świadczeń osób nieubezpieczonych potwierdza zaświadczenie lekarskie. Dotyczy to tych pacjentów, którzy – na podstawie odrębnych przepisów – mają prawo do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych ze względu na charakter choroby.
Jakie uprawnienia mają osoby uprzywilejowane?
Po nowelizacji ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w części dotyczącej szczególnych uprawnień niektórych osób do świadczeń poza kolejnością obowiązują nowe zasady.
Świadczenia ambulatoryjnej opieki specjalistycznej i świadczenia szpitalne powinny być udzielone osobom uprzywilejowanym w dniu zgłoszenia. Jeżeli udzielenie świadczenia w dniu zgłoszenia nie będzie możliwe, powinno ono zostać zrealizowane w innym terminie, poza kolejnością przyjęć wynikającą z prowadzonej listy oczekujących. W przypadku świadczeń ambulatoryjnej opieki zdrowotnej (AOS) świadczenie powinno zostać udzielone nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia.
Prawo do korzystania poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej mają:kobiety w ciąży,
Zasłużeni Honorowi Dawcy Krwi i Zasłużeni Dawcy Przeszczepu,
dawcy krwi, którzy oddali co najmniej 3 donacje krwi lub jej składników, w tym osocze po chorobie COVID-19,
inwalidzi wojenni i wojskowi, kombatanci, cywilne niewidome ofiary działań wojennych,
działacze opozycji antykomunistycznej oraz osoby represjonowane z powodów politycznych,
osoby deportowane do pracy przymusowej oraz osadzone w obozach pracy przez III Rzeszę i ZSRR,
uprawnieni żołnierze lub pracownicy wojska w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa,
świadczeniobiorcy do 18 roku życia, u których stwierdzono ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka w czasie porodu.
niepełnosprawni ze znacznym stopniem niepełnosprawności
Skierowanie do ambulatoryjnych świadczeń specjalistycznych nie jest wymagane dla:osób o znacznym stopniu niepełnosprawności,
osób chorych na gruźlicę, osób zakażonych wirusem HIV,
cywilnych niewidomych ofiar działań wojennych, inwalidów wojennych i wojskowych, kombatantów, osób represjonowanych,
działaczy opozycji antykomunistycznej oraz osób represjonowanych z powodów politycznych,
osób deportowanych do pracy przymusowej oraz osadzonych w obozach pracy przez III Rzeszę i ZSRR,
żołnierzy zastępczej służby wojskowej,
uprawnionych żołnierzy lub pracowników wojska w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa,
świadczeniobiorcy do 18 roku życia, u których stwierdzono ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka w czasie porodu
Osoby posiadające szczególne uprawnienia do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej poza kolejnością są zobowiązane do przedstawienia dokumentu potwierdzającego uprawnienia.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych Art. 47c. i Art. 57 ust. 2.
Świadczenia ambulatoryjnej opieki specjalistycznej i świadczenia szpitalne powinny być udzielone osobom uprzywilejowanym w dniu zgłoszenia. Jeżeli udzielenie świadczenia w dniu zgłoszenia nie będzie możliwe, powinno ono zostać zrealizowane w innym terminie, poza kolejnością przyjęć wynikającą z prowadzonej listy oczekujących. W przypadku świadczeń ambulatoryjnej opieki zdrowotnej (AOS) świadczenie powinno zostać udzielone nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia.
Prawo do korzystania poza kolejnością ze świadczeń opieki zdrowotnej mają:
Skierowanie do ambulatoryjnych świadczeń specjalistycznych nie jest wymagane dla: